Hyvä tietää Slovakiasta

Tältä sivulta löydät tärkeää ja huomionarvoista tietoa loma-asunnoistamme Slovakiassa. Tutustu faktoihin etukäteen ennen lomalle lähtöä!

Saapuminen ja lähtö

Matkaa koskevissa dokumenteissa on ilmoitettu saapumispäivä ja milloin asunnon saa käyttöönsä sekä lähtöpäivä ja asunnon luovutusajankohta.

Sovitut saapumis- ja lähtöajat ovat aina voimassa. Mikäli mitään muuta ei ole mainittu tapahtuu lähtö aina viimeistään klo 10.00. Avaimen saa yleensä vain vuokratodistusta vastaan. Jos myöhästyt, on siitä ilmoitettava asunnonomistajalle tai hänen edustajalleen. Asunnonnomistajat haluavat mielellään saada ilmoituksen saapumisajankohdasta vaikka kysessä olisi sovittu ajankohta. Käytä matkadokumenteissa olevaa lomaketta. Sovittua myöhäisempi saapumisajankohta on mahdollinen ainoastaan, jos olet sopinut siitä erikseen asunnonomistajan kanssa. Joissakin tapauksissa voidaan sovittua myöhäisempi saapuminen hyväksyä, jolloin asunnonomistaja perii siitä maksun. Avaimen luovuttaa yleensä asunnonomistaja.

Asunnonomistajat eivät aina ole kielitaitoisia. Pyydämme tältä osin vierailtamme ymmärrystä.

Loma-asunnon koko ja varustelu

Loma-asuntokuvastossa ilmoitettu neliömetrikoko on mitattu talon ulkoseinien mukaan. Tämä tarkoittaa, että talon sisämitat voivat olla 15 % pienemmät. Useimmat loma-asunnoista on yksityisasuntoja ja näin ollen myös sisustettu omistajan valitseman tyylillä. Sisustus asuntojen välillä voi näin ollen vaihdella.

Asunnoissa on täkit ja tyynyt sovitun vierasmäärän mukaan.

Vuodevaatteet (lakanat, tyynyliinat, pussilakanat), käsipyyhkeet, keittiöpyhkeet, pöytäliinat, pesuaineet, WC-paperin jne tuo vieras itse mukanaan, jos asunnon esittelyssä tai matkadokumenteissä ei muuta mainita.

Joissakin loma-asunnoissa on jyrkkiä ja kaiteettomia rappusia ja tikapuita. Joissakin asunnoissa on normaalia matalampi kattokorkeus. Kun asunnon esittelyssä mainitaan ”puutarhakalusteet”, tarkoittaa tämä säännönmukaisesti sitä, että asunnossa on ulkokäyttöön tarkoitettu pöytä ja neljä tuolia. Aurinkotuolit, tyynyt tai aurinkovarjo eivät normaalisti kuulu loma-asunnon perusvarustukseen. Joissakin taloissa on korkeatasoiset puutarhakalusteet. Tästä on merkintä asunnon esittelysivulla.

Kunnossapito

Kun loma-asunnon esittelyssä on mainittu talon kunnostusvuosi, ei se välttämättä tarkoita, että koko talo olisi kunnostettu. Kyseessä voi olla yksittäinen huone kuten esim. kylpyhuone tai keittiö.

Makuuhuone/sängyt

Loma-asuntojen makuuhuoneet voivat usein olla pieniä ja sänkyjen mitat n. 70/85 x 180/190 cm. Grandlit on parisänky, joka on n. 130 cm leveä ja tarkoitettu kahdelle henkilölle.

Parisänkyjen leveys on n. 140-180 cm. Patjat ovat useasti vaahtokumia. Asunnoissa voi olla myös joskus nojatuoleja tai makuusohvia ilman, että siitä asunnon esittelyssä erikseen mainitaan. Joissakin tapauksissa on patja lattialla puuraamin sisällä. Makuupaikoissa on usein froteepeite suojaamassa patjaa. Huom! Vuodevaateiden käyttö on pakollista.

Parvi on useasti avoin vinttitila, jossa katto on kalteva ja patjat ovat lattialla ja jonne johtaa kapeat ja jyrkäta portaat. Parvi ei sovellu hyvin aikuisille/vanhoille henkilöille, mutta on sitävastoin hyvin suosittu lasten ja nuorten (esim. teini-ikäiset) keskuudessa.

Lisärakennuksella tarkoitetaan joko taloon rakennettua lisäosaa tai vierastupaa, jossa on usein alhaisempi taso ja siitä puuttuu lämmitys.

Osassa loma-asuntoja voi olla puuttellisesti kaappitilaa eikä vaatekaappia jokaiselle.

Kylpyhuone/WC

Kylpyhuoneen sisustuksen taso voi olla toinen asunnon muuhun sisustukseen verrattuna. Kylpyhuoneen koko voi olla myös pieni. Erilllistä suihkua ei aina ole vaan se voi olla yhdistetty käsisuihkuun tai kylpyammeeseen. Lämminvesi tulee useimmiten n. 50 litran lämminvesivaraajasta, joka voi olla yhdistettynä sähkönsäästöohjelmaan, jonka vuoksi varaajan virtaa ei saa katkaista. Monessa loma-asunnossa on oma septitankki. Vaippoja, pumpulia, terveyssiteitä tms ei saa huuhdella WC:stä alas.

Asunnot, joissa on uima-allas

Kun loma-asunnon varaus tapahtuu vähintään 3 päivää ennen asunnolle saapumista, on uima-altaan lämpötila ehditty nostaa n. 24-25 °C :een.

Älä koskaan käytä uima- tai porealtaassa saippuaa, shampoota tms.

Ulkoaltaita voidaan käyttää n. 1. toukokuuta – n. 30. syyskuuta välisenä aikana – ssäästä riippuen. Muina aikoina ei altaissa välttämättä ole vettä. Huom! Ulkoaltaat eivät useimmiten ole lämmitettyjä vaan lämpenevät sään mukaan.

Poreallas seisovalla vedellä

  • Pidä allashuoneen ovet ja ikkunat suljettuina.
  • Kun et käytä allasta, laita sen päälle allaspeite.
  • Älä sulje ilmankosteuttajaa, jos allashuoneeseen voi tulla liikaa kosteutta
  • Aseta lattialämmitys pysyvään lämpötilaan –vältä lämpötilan nousuja/laskuja
  • Jos jotain makuuhuonetta ei käytetä, sulje huoneen ovi ja laske lämpötila 5 :een asteeseen.

Loma-asunnoissa, joissa on tällainen poreallas, tulee altaan olla täytetty vedellä vieraan saapuessa. Jos jo ennen saapumistasi tiedät, että et tule käyttämään poreallasta, pyydämme ilmoittamaan asiasta NOVASOLille. Täten voit säästää sähkökuluissa.

TV, paraboli ja Internet

Loma-asunnoissa, joissa on TV ilman paraboliantennia, näkyvät ainoastaan kyseisen maan kansalliset kanavat. Paraboliantennilla varustetuissa asunnoissa näkyvät kanavat ovat useimmiten saksalaisia tai paikallisisia ja Unkarissa ja Puolassa kansainvälisiä. Vastaanoton tekninen laatu vaihtelee loma-asunnon sijainnista riippuen. Mahdollisia muutoksia TV-näkyvyyteen voidaan tehdä ainoastaan maksua vastaan ja asunnonomistajan luvalla. Huom! Vaikka asunnon esittelyssä mainittaisiinkin, että loma-asunnossa on useampi kuin yksi TV-laite, ei se tarkoita sitä, että useita kanavia voidaan katsoa samanaikaisesti. Lisä-TV:stä näkyy useimmiten samat kanavat tai se on DVD:tä tai pelikonsoleja varten.

Internet on ylimääräinen palvelu, jonka loma-asunnon omistaja tarjoaa. Koska loma-asuntoalueilla voi olla monenlaisia haasteita internetyhteyksien kanssa esim. riittämättömästä yhteydestä vaihtelevaan nopeuteen, NOVASOL. ei voi ottaa vastuuta huonosta signaalista, antenni- tai kaapeliongelmista tai muista ”force majeure” -asioista, joihin emme voi vaikuttaa. Jos esittelyssä mainitaan Internet, tarkoittaa se, että asunnossa on Internetyhteys. Jos Internet ei sisälly vuokraan, siitä laskutetaan mahdollisesti erikseen ja maksu suoritetaan suoraan omistajalle. Kysymyksiin Internetistä -ennen lomaa- vastaa. Ota meihin yhteyttä, niin selvitämme asian.

Tontti

Useat loma-asunnoistamme sijaitsevat luonnontontilla. Tämä tarkoittaa sitä, ettei koko tonttia välttämättä voi käyttää. Tontilla voi esim. kasvaa korkeaa ruohoa tai sillä on niittymaata, metsää tai hiekkadyynejä. Joskus tontilla on keittiöpuutarha. Tämä merkitsee sitä, ettei ilmoitettu tonttialan koko aina täysin pidä paikkaansa.

Huomaa, että uudissrakennetuilla tonteilla ei aina ole ruohikkoa eikä pensaita ja että tontille vievältä tieltä voi puuttua sorapinta. Loma-asuntoon johtava tie on harvoin asvaltoitu ja ei näin ollen sovellu urheiluautoille tai autoille joissa on matala maavara. Joillakin alueilla voivat tiet olla huonossa kunnossa. Jos loma-asunnonesittelystä ilmenee, että tontti on rajoitettu aidalla, ei se tarkoita kuitenkaan sitä, että tontti olisi kokonaan suljettu ja että omat kotieläimet voisivat liikkua tontilla vapaasti. Autotallit Eteläeuroopassa ja Puolassa ovat useimmiten tarkoitettu pienille autoille.

Etäisyydet

Kaikki etäisyydet esim. lähimmälle uimarannalle ovat arvioita linnuntietä pitkin. Etäisyydet ilmoitetaan tontilta lähimmälle rannikolle (meri, vuono tai järvi). Kysymyksessä ei siis välttämättä ole lähin ranta tai kylpylä.

Etäisyys kauppaan koskee lähintä kauppaa, minivalintaa tai supermarkettia. Huom! Jotkut kaupat ovat auki ainoastaan korkeasesongin aikana. Tämä merkitsee sitä, että etäisyydet kauppoihin muina sesonkeina voivat olla huomattavasti pitempiä. NOVASOLia ei voida pitää vastuussa siitä, että jokin tietty kauppa tai ravintola on lopettanut toimintansa.

Etäisyys lähimmälle hiihtoladulle rippuu sääolosuhteista ja vuodenajasta.

Takuumaksu ja käytön ennakkomaksu

Loma-asunnonomistaja voi vaatia joskus käytön ennakkomaksun ja joissain tapauksissa takuumaksun. Käytön ennakkomaksu sekä takuumaksu maksetaan joko vuokranmaksun tai avaimen haun yhteydessä. Ennakkomaksu kattaa mahdolliset energiankäytöstä johtuvat kulut tms. Takuumaksu kattaa mahdolliset vieraiden kiinteistölle aiheuttamat vahingot sekä puutteet loppusiivouksessa. Takuumaksu vaihtelee loma-asunnon koosta, sisustuksesta ja varustuksesta (veneet, moottoriveneet tms.) riippuen. Se voi myös riippua vuokra-ajan pituudesta sekä asunnon käyttötarkoituksesta.

Jos vuokralainen tekee sopimuksen suoraan loma-asunnonomistajan kanssa - jolloin NOVASOL ei toimi välittäjänä- vuokratakseen lisävarusteita kuten esim. veneen moottorin, voidaan vuokralaiselta vaatia lisätakuumaksu. Käytön ennakkomaksun sekä takuumaksun suuruus on ilmoitettu vuokratodistuksessa, kuvastossa ja/tai internetissä.

Käyttökustannusten ja takuumaksun selvitys tapahtuu 3 viikkoa loma-asunnolta lähdön jälkeen. Joissakin tapauksissa selvitys tehdään heti loma-asunnolta lähdön yhteydessä.

On mahdollista, että vieraan aiheuttamien vahinkojen ja puutteellisen loppusiivouksen yhteydessä otetaan lisämaksu, joka vähennetään takuumaksusta.

Jos vahinkojen arvo tai käytöstä johtuvien kustannusten suuruus ylittää takuumaksun tai käytästä suoritetun ennakkomaksun, voidaan täydentävä maksu suorittaa joko asunnolta lähdön yhteydessä tai jälkikäteen.

NOVASOL, asunnonomistaja tai tämän edustaja saavat tarvittaessa ottaa 475 EUR korkeamman takuumaksun jokaiselta talossa vieraana olevalta henkilölltä, mikäli vieraana om nuorisoryhmä (ks kohta 2.2), jos asunto vuokrataan pitemmäksi ajaksi kuin 14 pv tai asunto vuokrataan muuhun tarkoitukseen kuin lomanviettoon. Riippuen vuokra-ajan pituudesta voi asunnonomistaja laskuttaa yhdestä tai useammasta loppusiivouksesta.

Käyttökustannukset/lämmitys

Lämmityskustannukset, jotka eivät ole mukana vuokrassa, maksetaan asunnonomistajalle tai hänen edustajalleen loma-asunnolta lähdön yhteydessä. Lämmön saanti (vuodenaika, vuorokaudenaika, korkein lämpötila) on lakimääräinen. Yleisesti voidaan sanoa, että lämmitys toimii marraskuusta huhtikuuhun. Tämä tarkoittaa, että vuokra-asuntoja ei voi lämmittää muuna aikana. Myös niissä tapauksissa, joissa asunnonesittelyn mukaan lämmitys kuuluu vuokraan, on voimassa yleiset määräykset lämmityksestä. Vuokralainen maksaa energian kulutuksesta koko vuokra-ajalta, vaikka vuokralainen ei olisi käyttänyt asuantoa koko vuokra-aikaa.

Siivous

Loma-asunto tulee luovuttaa  siivottuna seuraaville vieraille. Loma-asunnosta tulee lähteä viimeistään aamupäivällä kello 10 lähtöpäivänä. Mikäli loma-asuntoa ei ole siivottu kunnolla, veloitetaan vierasta jälkikäteen ylimääräisestä siivouksesta tai sama summa vähennetään vieraan maksamasta takuumaksusta.

Huomioittehan, että puhdistusaineet eivät kuulu loma-asunnon vakio varustukseen.

Mikäli kohteessa on pakollinen loppusiivous, vuodevaatteet tai vuodevaatteet/pyyhkeet ja kun pakollinen loppusiivous, liinavaatteet ja pyyhkeet eivät sisälly vuokrahintaan, näiden pakollisten lisäkustannusten hinnat on kerrottu taloesittelyssä ja ne lisätään vuokrahintaan. Loppusiivouksen voi tilata varauksen yhteydessä tai jälkikäteen viimeistään viisi päivää ennen lähtöä tiedustelemalla asiaa palvelutoimistosta.

Vaikka olisitte tilanneet loppusiivouksen tai loppusiivous sisältyy hintaan, niin loma-asunto tulee luovuttaa siistinä, huonekalut tulee siirtää alkuperäisille paikoilleen, keittiö tulee siivota, pesukoneen tulee olla tyhjennetty , astiat tulee tiskata, ja jääkaappi ja liesi tulee puhdistaa ja jätteet on vietävä pois loma-asunnosta.

Siinä tapauksessa että vuokralaisena on nuorisoryhmä, loma-asunnon omistajalla tai hänen edustajallaan on oikeus vaatia pakollista siivousta. Tämän lisäksi, illoin kun vuokraus kestää yli 21 päivää, omistaja tai hänen edustajansa voi edellyttää  pakollista lisäsiivouksesta 14 päivän jälkeen.

Lemmikkieläimet

Osa asunnonomistajista ei salli lemmikkieläimiä. Siinä tapauksessa asunnonesittelyn yhteydessä on merkintä tästä (symboli).

NOVASOL ei kuitenkaan voi taata, ettei loma-asunnossa ole koskaan ollut eläimiä. Kieltoa täytyy kuitenkin noudattaa. Jos kuitenkin tulee ilmi, että vieraalla on mukanaan lemmikkieläimiä, voidaanb vierasta vaatia positamaan eläin asunnosta.

Loma-asuntoihin, jotka on merkitty koirasymbolilla saa tuoda mukanaan lemmikkieläimiä. Ilmoita jo varausta tehdessäsi, että lemmikieläin tulee mukaan. Huolehdi myös, että lemmikkieläimelläsi on rokotukset kunnossa ja että siitä on myös tarvittavat papaerit.

Kun lemmikkieläimet ovat sallittuja, voi niitä tuoda mukanaan 2 kappaletta. Etelä-Euroopassa on ainoastaan 1 eläin sallittu. Mikäli haluaa tuoda mukanaan useampia lemmikkieläimiä kuin sallitun määrän, täytyy kysyä asunnonomistajan lupaa.

Loma hevosen kanssa

NOVASOL ei ole vastuussa mahdollisista vahingoista, joita voi tapahtua kun loma- asunnolle tuodaan hevonen. Tämä koskee niin hevosta, asuntoa kuin asunnon irtaimistoakin. Suosittelemme vastuuvakuutuksen ottamista ennen saapumista.

Savuton asunto

Tupakointi on kielletty loma-asunnossa mikäli erikseen ei ole toisin ilmoitettu. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että loma-asunnossa ei kukaan olisi koskaan tupakoinut.

Kuvastoinformaatio

Tämä informaatio koskee yhdessä voimassa olevien vuokraehtojen kanssa joko kuvaston tai internetin kautta tapahtuvaa varausta.

Hyönteiset/hiiret/allergiat

Yleisesti allergioista: NOVASOL ei ota vastuuta vieraan saamista allergisista reaktioista loma-asunnossa. Allergikko ei voi koskaan olla täysin varma siitä, ettei asunnossa olisi joskus ollut eläimiä, lemmikkieläinkiellosta huolimatta.

Loma-asunnoissa, jotka sijaitsevat keskellä luontoa, on melko varmasti hyönteisiä kuten esim. sokeritoukkia, muurahaisia, ampiaisia, saunamaijoja ja hämähäkkejä. Hämähäkiseittejä ilmestyy nopeasti, vaikka asunto on siivottu. NOVASOL ei takaa näiltä osin asunnon puhtautta. Kroatiassa voi asunnoissa olla myös hiiriä ja skorpioneja. Jotta ongelma voidaan hoitaa asian vaatimalla tavalla, kannattaa välittömästi ilmoitettaa omistajalle, tämän edustajalle tai NOVASOLin paikalliskonttoriin, jos hyönteisiä on talossa häiriöksi asti.

Rakennustyömaa/melu

NOVASOL ei voi taata, ettei loma-asuntojemme lähistöllä tehdä esim. rakennustöitä. Rakennustyömaalta kantautuu useasti melua, joka voi häiritä. Vaikka itse onkin lomalla, jatkuu paikallisten asukkaiden arkipäivä normaalisti. Jos loma-asunto on lähellä lentokenttää, voi melua esiintyä.

Ongelmat/reklamaatiot

Jos jostain syystä löydät puutteita loma-asunnosta tai sen varusteista saapuessasi, pyydämme sinua ilmoittamaan asiasta talon omistajalle/ omistajan edustajalle tai NOVASOLille 72 tunnin aikana siitä, kun olet huomannut ongelman. Reklamaatiota ei voi tehdä sähköpostilla, vaan se on tehtävä puhelimitse tai kasvotusten omistajan / hänen edustajansa kanssa. Jos asuntoa ei ole siivottu kunnolla, asia on ilmoitettava välittömästi! Jos ilmoitus ei johda tyydyttävään ratkaisuun kohtuullisen ajan sisällä, ottakaa ystävällisesti yhteyttä lähimpään paikalliskonttoriin tai soittakaa asiakaspalveluumme +45 97 97 57 57. He yrittävät ratkaista ongelman. Mahdollinen vuokrahinnan alennus on ensimmäinen vaihtoehto, jos asiaa ei saada ratkaistuksi. Jos ongelman ratkaiseminen vaatii erittäin suuren ponnistuksen, korvaavan talon etsiminen voi tulla kyseeseen. NOVASOL päättää tästä asiasta.

Pyydämme teitä aina ottamaan ylös nimen NOVASOL-kumppanilta, jonka kanssa asioitte. Lisäksi vieraan vastuulla on pitää huoli siitä, että vahinko, puute tai jälkivahingot eivät pahene sekä yrittää minimoida mhadollisimman hyvin asunnon omistajalle ja NOVASOLille koituvat taloudelliset vahingot.

Mahdollisen reklamaation tullessa NOVASOLilla täytyy olla kohtuullinen aika toimia tai korjata vahinko. Oleskelun päättäminen ilman yhteydenottoa NOVASOLiin tapahtuu omalla vastuulla ja riskillä. Voit menettää vuokrahinnan ja/tai oikeuden korvaukseen. Tämä johtuu siitä, että lähtiessäsi NOVASOLin on mahdotonta korjata täysin tai osittain vahinko sekä tarjota mahdollista uutta kohdetta.

Jos paikan päällä tehty reklamaatio ei mielestäsi johda tyydyttävään ratkaisuun, pyydämme teitä lähettämään kirjallisen reklamaation NOVASOLille. Ilmoittakaa ystävällisesti varausnumero, jotta saamme helposti selville perusteet ja voimme käsitellä asian. Reklamaatio tulee lähettää viimeistään 14 päivän sisällä vuokrausajan päättymisestä osoitteeseen: NOVASOL, Virumgårdsvej 27, DK-2830 Virum / NOVASOL@NOVASOL.fi. NOVASOL ei hyväksy sellaisia reklamaatiota, jotka perustuvat väitteisiin, joissa muut vieraat ovat mahdollisesti saaneet paremman loma-asunnon kuin mitä katalogissa on kuvattu. NOVASOL tekee parhaansa kohdatakseen vieraidensa erityistoiveet esim. loma-asunnon sijainnin suhteen, mutta ei voi taata niiden toteutumista. Mahdollinen korvaus käsittää vain suorat taloudelliset menetykset. NOVASOL tai asunnon omistaja ei voi ottaa vastuuta epäsuorista, taloudellisista menetyksistä (seurauksista) tai vahingoista, jotka eivät ole taloudellisia.

Turistivero

Joillakin alueilla on maksettava turistivero. Vero maksetaan suoraan asunnonomistajalle. Veron suuruus vaihtelee alueiden välillä. Henkilöllisyyden todistaminen (passin tai henkilökortin avulla) tapahtuu saapumisen ja rekisteröinnin yhteydessä joko asunnonomistajalle (joissakin tapauksissa) tai palvelukonttorille.

Sähkö/vesi

Erittäin lämpimien ja vähäsateisten kesien tai jaksojen aikana voi esiintyä ongelmia veden tai sähkön saannissa. NOVASOL ei voi vaikuttaa tähän.

Tällöin on avun saamiseksi otettava yhteyttä loma-asunnon omistajaan tai tämän edustajaan. Veden sävy voi olla joskus ruskea, joka on täysin vaaratonta.

Vakuutus ja passi

Auton rekisteröintitodistusta ja ajokorttia ei saa unohtaa. Tuothan mukanasi kopion kaikkien mukana matkustavien asiakkaiden henkilötodistuksestatai passista.

Vene/kalastus

Kalastuskortti ostetaan useimmiten matkailuneuvonnasta, josta saa myös lisäinformaatiota. Jos loma-asuntoon kuuluu vene, voi sitä käyttää toukokuusta syyskuuhun, säästä riippuen. Huom! Pelastusliivit eivät kuulu veneen varustukseen. Venettä käytetään omalla vastuulla.

Jos vieras sopii lisävarusteiden (esim. veneen moottorin) hankinnasta suoraan asunnon omistajan kanssa, ilman toimitussopimusta NOVASOLin kanssa, vieraalta voidaan periä lisämaksu.

Keskuslämpö

Keskuslämmölla tarkoitetaan, että asunnossa on oma lämmön lähde kuten esim. hiili- tai puulämmitys.

Leikkivälineet

Leikkivälineillä tarkoitetaan joko keinua, hiekkalaatikkoa, keinulautaa, leikkimökkiä, liukumäkeä tai kaikkien näiden yhdistelmää. Leikkivälineiden käyttö tapahtuu omalla vastuulla.

Grilli

Useassa loma-asunnossa on grilli. Grilli täytyy joskus puhdistaa ennen käyttöä etenkin silloin, kun sitä ei esim. ole käytetty pitkään aikaan. Tämä ei tarkoita kuitenkaan sitä, etteikö grilliä täytyisi puhdistaa lähdön yhteydessä.

Jos asunnonesittelyssä ei ole mainintaa grillistä, voi syynä olla se, että grillaaminen ja avotulenteko on asunnossa kielletty.

Sauna

Vältä löylyn heittämistä, koska se voi aiheuttaa laitevahinkoja tai oikosulun.

Solarium

Solariumlamput sijaistevat useasti yhden asunnossa olevan sängyn yläpuolella. Suosittelemme, että solariumia käyttää vain 18 vuotta täyttäneet henkilöt.

GPS-koordinaatit reittiopastuksessa

GPS-koordinaatteja, jotka ovat reittiopastuksessa, ei aina anneta asunnolle saakka emmekä ota vastuuta virheistä. GPS-koordinaatit näyttävät asunnon osoitteen mahdollisimman tarkasti, joka voi tarkoittaa lähintä tietä, tienristeystä tms. Mikäli avain ei ole loma-asunnolla, näyttävät GPS-koordinatit tien avaimen hakupaikkaan. Huom! On tärkeää tarkastaa GPS-koordinaatit jo ennen matkalle lähtöä ja verrata niitä saatuun asunnon osoitteeseen.

Kroatiassa, Sloveniassa, Albaniassa, Montenegrossa osoittavat GPS-koordinaatit aina reitin itse loma-asuntoon/-mökkiin.